Kennismaking ziekenhuis en weeshuis - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Aleyna Erdagi - WaarBenJij.nu Kennismaking ziekenhuis en weeshuis - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Aleyna Erdagi - WaarBenJij.nu

Kennismaking ziekenhuis en weeshuis

Door: Aleyna Erdagi

Blijf op de hoogte en volg Aleyna

02 April 2019 | Kenia, Kisumu

02-04-2019

Vandaag zijn we vertrokken naar Rangala, het platteland. Hier ga ik de aankomende 6 weken verblijven, en mijn stage lopen. We hebben eerst een rondleiding gekregen in het weeshuis, dit vond ik best heftig. Er lagen ongeveer 10 kindjes in 1 kamer, allemaal in hun bedje, maar ze waren allemaal aan het huilen. Een kindje had overgegeven, het lag op de grond en het kind zat onder. Niemand die het kind hielp.
Een andere baby lag op zijn buik, maar kon voor mijn gevoel niet ademhalen omdat hij zijn hoofdje niet kon optillen. Onze coach Marielle heeft het kindje op zijn rug gelegd. Het viel me op dat de baby’s weinig aandacht krijgen, en als je ze wat aandacht gaf stopte ze met huilen. Dit vond ik wel erg om te zien. De kinderen hebben zoveel behoefte aan liefde dat als ze iemand zien, ze zich meteen vastklampen aan diegene.
De zuster vertelde dat sommige kinderen achtergelaten zijn in de wc, of dat de ouders overleden zijn.

Hierna zijn we naar het ziekenhuis gegaan, dit was een kleine plek waar je verschillende afdelingen had. We kwamen ook op de afdeling waar de vrouwen bevallen, het was hier erg benauwd, donker en het stonk. ’s Avonds hebben we lokaal eten op, dit was ook wel lekker. Morgen begint mijn eerste stagedag.

  • 04 April 2019 - 05:42

    Lydia:

    Jeetje wat heftig! Denk dat je die baby’s zo mee zou willen nemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aleyna

Hallo allemaal! Mijn naam is Aleyna, ik ben 19 jaar en studeer verpleegkunde ( 2e jaar ) op het Vitalis College. Vorig jaar ben ik 8 dagen in Gambia geweest met school, ik vond dit een erg mooie ervaring, daarom heb ik besloten om voor een langere tijd naar Afrika te gaan om daar stage te lopen.. Ik ga 3 maanden stage lopen in het ziekenhuis, op 2 verschillende plekken: plattenland ( Rangala ) en de stad ( Kisumu ). Wij verblijven op een compound, dat is een omheinde leefgemeenschap, dus eigenlijk een klein dorpje dat omringd is door muren. Ik was 12 jaar toen ik wist dat mijn hart in Afrika lag, ik heb me toen stiekem ingeschreven voor vrijwilligerswerk, waarvoor ik toen een boete moest betalen omdat ik me dit natuurlijk niet kon veroorloven. Nu heb ik erg hard gewerkt om mijn droom waar te maken en echt te leven in Afrika. Ik ga deze blog bijhouden, zodat mijn familie, vrienden en leraren op de hoogte blijven van mijn ervaringen en avonturen.

Actief sinds 01 April 2019
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 2677

Voorgaande reizen:

29 Maart 2019 - 24 Juni 2019

De eerste paar dagen

28 Maart 2019 - 24 Juni 2019

Stage in Kenia

Landen bezocht: