Stage in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Aleyna Erdagi - WaarBenJij.nu Stage in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Aleyna Erdagi - WaarBenJij.nu

Stage in Kenia

Door: Aleyna Erdagi

Blijf op de hoogte en volg Aleyna

01 April 2019 | Kenia, Kisumu

01-04-2019

Mijn 5e dag zit erop, ik heb al veel nieuwe indrukken gehad en erg moeten wennen aan de nieuwe Afrikaanse cultuur. Ik ben nu in Kisumu, maar morgen ga ik naar Rangala ( het platteland ). In Rangala is het erg primitief, en kan ik niet ff boodschappen gaan doen. Ik kijk erg uit naar mijn stage, maar ik vind het aan de andere kant ook erg spannend. Ik weet namelijk dat ik heftige dingen ga meemaken en me hierbij erg machteloos ga voelen. Als verpleegkundige wil je namelijk iedereen helpen en het ze zo fijn mogelijk maken, maar in een Afrikaans land gaat het er gewoon heel anders aan toe. Ik heb me dus mentaal al wel voorbereid.

Vandaag zijn we naar de immigration gegaan om nog een aantal dingen te regelen voor ons verblijf. We zijn vandaag officieel Kenianen geworden voor 3 maanden. Daarna zijn we naar een hotel gegaan, waar een mooi zwembad en een soortvan restaurant zat. Hier hebben we wat gegeten en gedronken.
Er was een harde knal, en iedereen was in schrok en paniek. We dachten meteen aan een aanslag, omdat dit in Kenia redelijk 'vaak' gebeurt. Maar gelukkig was het maar een klapband van een auto.

Daarnet hebben we nog voor de laatste keer boodschappen gedaan voor Rangala. onderweg zagen we ook koeien, maar dat is normaal hier.

  • 01 April 2019 - 15:33

    Oma Bea:

    Leuk Maartje kon het goed volgen zo.Al veel indrukken gehad en er zal nog wel meer komen ,wat gelukkig in Nedreland anders gaat.Morgen succes als je bij je stage adres bent.Want best spannend.We moeten heel veel aan je denken en zeggen dan hoe zal het met haar gaan.
    Live groet Opa en Oma

  • 02 April 2019 - 10:33

    Maartje Zwijnenberg:

    Hoi Aleyna,

    Wat zal het spannend en interessant zijn om straks te beginnen met jouw stage. Het is goed dat je je mentaal voorbereid op wat je Staks gaat zien. Denk maar zo, het is fijn dat je er kunt zijn voor deze mensen, aandacht aan hen kan besteden, een hand op de schouder kan geven. Veel succes! Groetjes,
    Maartje Zwijnenberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

De eerste paar dagen

01-04-2019

Mijn 5e dag zit erop, ik heb al veel nieuwe indrukken gehad en de lokale plekken bezocht. Ik ben nu nog in Kisumu, maar morgen ga ik naar Rangala. In Rangala is het erg primitief, het is het platteland. Ik kijk erg uit naar mijn stage, maar ik vind het aan de andere kant ook erg spannend. Ik weet namelijk dat ik heftige dingen ga meemaken en me hierbij erg machteloos ga voelen. Als verpleegkundige wil je namelijk iedereen helpen en het ze zo fijn mogelijk maken, maar in een Afrikaans land gaat het er gewoon heel anders aan toe. Ik heb me dus mentaal al wel voorbereid.

Vandaag zijn we naar de immigration gegaan om nog een aantal dingen te regelen voor ons verblijf. We zijn vandaag officieel Kenianen geworden voor 3 maanden. Daarna zijn we naar een hotel gegaan, waar een mooi zwembad en een soortvan restaurant zat. Hier hebben we wat gegeten en gedronken. Er was een erg harde knal, iedereen schrok heel erg en we dachten meteen aan een aanslag. Gelukkig was het een klapband.

We hebben ook nog het huis bezocht van een Turkse vrouw, ze is erg rijk en woont in een grote villa. Hierbij waren er mensen die haar deden bedienen, de manier waarop ze de bediende behandelde was niet meer van deze tijd. Ik kreeg er echt een brok in mijn keel van. Ze gebruikte hem echt als een bediende, daar was hij functioneel voor.

Daarnet hebben we nog voor de laatste keer boodschappen gedaan voor Rangala. onderweg zagen we ook koeien, maar dat is normaal hier.


Recente Reisverslagen:

01 April 2019

Stage in Kenia
Aleyna

Hallo allemaal! Mijn naam is Aleyna, ik ben 19 jaar en studeer verpleegkunde ( 2e jaar ) op het Vitalis College. Vorig jaar ben ik 8 dagen in Gambia geweest met school, ik vond dit een erg mooie ervaring, daarom heb ik besloten om voor een langere tijd naar Afrika te gaan om daar stage te lopen.. Ik ga 3 maanden stage lopen in het ziekenhuis, op 2 verschillende plekken: plattenland ( Rangala ) en de stad ( Kisumu ). Wij verblijven op een compound, dat is een omheinde leefgemeenschap, dus eigenlijk een klein dorpje dat omringd is door muren. Ik was 12 jaar toen ik wist dat mijn hart in Afrika lag, ik heb me toen stiekem ingeschreven voor vrijwilligerswerk, waarvoor ik toen een boete moest betalen omdat ik me dit natuurlijk niet kon veroorloven. Nu heb ik erg hard gewerkt om mijn droom waar te maken en echt te leven in Afrika. Ik ga deze blog bijhouden, zodat mijn familie, vrienden en leraren op de hoogte blijven van mijn ervaringen en avonturen.

Actief sinds 01 April 2019
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 2722

Voorgaande reizen:

29 Maart 2019 - 24 Juni 2019

De eerste paar dagen

28 Maart 2019 - 24 Juni 2019

Stage in Kenia

Landen bezocht: